Tervetuloa Lankapirttiin!

Oli kiva, kun poikkesit pirttiini. Toivottavasti viihdyt täällä ja tulet toistekin.
Suurin osa kuvistani suurenee klikkaamalla niitä.

keskiviikko 28. tammikuuta 2009

Huivin kolmas vihje valmis

Keväthuivia olen kutonut väliin hiukan ärtyneissäkin tunnelmissa. Ei siksi, että ohjeessa olisi jotain puutteita, mutta kun on ollut kaikenlaista häiriötekijää ympäristössä eikä ole saanut keskittyä yksinomaan kutomiseen. Milloin on pitänyt tehdä sitä ja milloin tätä, vaikka olisin halunnut vain kutoa. ;D Eihän tekemisen kanssa olisi ollut mikään kiire, vastahan tuo kolmas vihje saatiin eilen. No nyt sekin kolmas vihje on kuitenkin tehty ja tässä vain odotellaan seuraavaa vihjettä.

Tämännäköistä on tulossa. Vähän tuohon levittelin, että kuvio näkyisi edes joten kuten. Pyöröpuikko on niin lyhyt, ettei sen varassa olevaa huiviaihiota paljon pingotella.

Olenpa miettinyt, pitäisikö rinnalle aloittaa toinenkin huivi joko tällä samalla tai jollakin toisella mallilla, niin riittäisi huivintekoa. Minulla olisi yksi melkein valmis Revontuli kaapissa, kun lanka loppui kesken eikä sitä saa enää lisää. Purkaisinkohan sen ja tekisin jonkun toisen pienemmän mallin siitä.



Ilokseni olen todennut, että täällä Lankapirtissä on kävijämäärät lisääntyneet viime aikoina ilahduttavassa määrin, siitä kiitos teille, kaikki hyvät lukijani! Niinpä viime viikolla tiistaina (20.1) kävijälaskuri näytti hauskaa lukemaa 22222 juuri kun Sari oli vierailulla täällä. Tämän Sari mainitsi kommentissaan ja niinpä minä päätin muistaa tarkkasilmäistä Saria pienellä lahjalla. Mitään bongauskilpailua en siis ollut aikonut järjestää, vaan palkitsemispäätös syntyi ihan hetken mielijohteesta.



Sarin pakettiin laitoin Ananas-mallilla tehdyn tiskirätin ja muutaman dokan muliinilankaa ja pätkän aidanauhaa, josta voi tehdä vaikka kirjanmerkkejä. Tässä julkaisen pari kuvaa paketin sisällöstä, vaikka on Sarinkin blogissa kuva ollut.




10 kommenttia:

  1. Kaunis huivi tuloillaan :)

    Mie oon pähkäillyt tuon huivin aloituksen kanssa. Kauheasti haluttais tehdä, mutta sen verran on keskeneräisiä vielä, että pitänee malttaa mielensä.

    VastaaPoista
  2. Hyvinpäs tuota olet ehtiny kutomaan:D.
    Minä olen virkannut patalappuja ..siis oikestaan yhden ja toinen tulossa. Miten patalapussakin voi mennä niin kauan aikaa. Malli on kyllä sievä ja kaksinkertainen .äitini täyttää perjantaina 83..niin vien lahjaksi. Ostin muuten Novitan bambua, kun oon ajatellu kokeilla tiskirättejä minäkin, kun kehuvat niitä niin käteviksi.

    VastaaPoista
  3. Viehättävä huivi on sulla tulossa! Olipa kiva luku kävijämäärissä. Mulla ei näy enää laskuri muille kuin mulle itselle. Se viimesyksynä katosi sivupalkista ja mä hain toisen laskurin,joka on vain mulla kirjainmerkeissä,että näen lukeeko mun juttuja kukaan. Eikö kummasti tieto kävijämäärästä kannustakin jatkamaan ja jatkamaan blgin ylläpitoa?

    VastaaPoista
  4. Kaunis näyttää huovistasi tulevan...komian punainen. :)

    VastaaPoista
  5. Voi kun tulee nättiä. Minä tappelen noitten peukaloiden (kintaitten) kanssa. Ajattelin ne tehdä pois ennen huivin kolmatta vihjettä.

    VastaaPoista
  6. Kivan näköinen huivi on tulossa! Mukava kun vaihtuu tuo mallikuvio välissä, niin ei pääse tylsistymään :) Ja kiitokset juhlien toivottelusta, lauantaina tosiaan on perhejuhlaa luvassa!

    VastaaPoista
  7. Ahaa, sinä olet jo noin pitkällä! Minä tässä säästelen, ja olen 3.-vaiheessa vasta puolivälissä :). Ehtii välissä askarrellakin, kun seuraavaan vinkkiin on vissisti vielä aikaa!

    VastaaPoista
  8. Kauniilta näyttää tuo huivi!
    Minulla on vasta eka vihje tehty, kun muut työt ahistaa...

    VastaaPoista
  9. Tess: Tätä on kiva tehdä! Ehdit vielä mukaan tai sitten voit tehdä myöhemminkin, kunhan on vähemmän keskeneräisiä! ;)

    Seijasisko: Onhan siinä kaksinkertaisessa patalapussa kaksinkertainen työkin, joten menee siihen aikaakin. Tällaiset tiskirätit ovat hyviä käytössä.

    Intsu: Joo kyllä se tieto kävijöistä antaa pontta blogin pitämiselle. Ja varsinkin nämä kommentit tekevät bloggaajan mielen iloiseksi! ;)

    Tupuna: Kauniita huivejahan me teemme! ;D

    Pirena: Kunhan on peukalot valmiit, sitten palkinnoksi kolmas vihje! ;D

    Tiina: Edelleenkin toivottelen mukavia juhlia teille! ;)

    Pappi puikoissa: Tätä on niin minusta mukava tehdä, etten malttais muuta tehdäkään. Pidätellä pitää, etten aloita toista samanlaista rinnalle. ;DDD

    Hepsi: Kaunista tosiaan tulee! Jännää tehdä, kun ei tiedä millaista on tekemässä. ;D

    VastaaPoista
  10. Huivistasi tulee ihana.Ihan väri.Minäkin olen saannut kolmannen vihjeen valmiiksi.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Se saa minut iloiseksi.