Tervetuloa Lankapirttiin!

Oli kiva, kun poikkesit pirttiini. Toivottavasti viihdyt täällä ja tulet toistekin.
Suurin osa kuvistani suurenee klikkaamalla niitä.

torstai 13. elokuuta 2015

Yllätys odotti minua


Eilen kastelin orvokkiruukkuja pihalla ja terassilla. Siinä pyöriessäni näin näkökentän laidassa jotain helakan punaista, jota piti sitten tarkemminkin katsoa.



Tällainen yllätys siellä loisti ja ilahdutti minua kovasti!  Keväällinen tulilatva oli päättänyt ruveta kukkimaan. Nuppuja on vielä enemmänkin kuin kuvassa näkyy, mutta ne ovat vielä aika pieniä, joten jää nähtäväksi, avautuvatko ne.


Koskaan ennen minulla ei ole tulilatva kukkinut uudelleen, vaikka monesti olen sitä pitänyt viherkasvina pitkäänkin, kun siinä on mielestäni niin kauniin vihreät lehdet. En minä kyllä nytkään odottanut enkä edes toivonut uutta kukintaa, mutta veinpä tämän vain terassin aidan kupeeseen vihreäksi läiskäksi lehtikaktusten seuraan. En ole tainnut koko kesänä niitä edes kertaakaan kastella ja hyvin ovat pärjänneet. Ehkä se kastelemattomuus ja varjoisa paikka olivat hyväksi tulilatvalleni.  Nyt se on kyllä pöydällä ilahduttamassa meitä.


4 kommenttia:

  1. Olipa mukava yllätys ja vielä näin kauniit helakat kukat.

    VastaaPoista
  2. Hieno yllätys. Minulla on ulkonma kaksi tulilatvaa, toisen istutin maahan ja toinen on omassa ruukussaan ja siinä on nyt uudet nuput, ensikerran minullakin kukkii uudestaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mummeli, sinullakin kukkii tulilatva uudestaan! Sinä olet jo neljäs, joka kertoo minulle samanlaisesta ilmiöstä nyt. :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! Se saa minut iloiseksi.