Tervetuloa Lankapirttiin!

Oli kiva, kun poikkesit pirttiini. Toivottavasti viihdyt täällä ja tulet toistekin.
Suurin osa kuvistani suurenee klikkaamalla niitä.

torstai 9. kesäkuuta 2016

Vain yksi myssy


Hitaasti etenevät nyt minun käsityöni. Yksiä kirjoneulesukkia olen väkertänyt, kutonut ja purkanut, kun ei niistä meinaa tulla mieleisiäni. Vaikka ei ne minulle itselle tulekaan vaan lahjaksi eräälle heinäkuun sankarille.

Sain sentään yhden myssyn tehtyä. Käytiin nimittäin sunnuntaina Kemissä ja matkakäsityönäni oli myssy, joka tosin valmistui vasta kotona, kun lanka loppui kesken. Onneksi minulla oli kotona samaa väriä vielä vajaa kerä, niin sain myssyn ongelmitta valmiiksi. Nyt lankaa on jäljellä sen verran, että saan siitä vielä myssyn, kai. Pitänee aloittaa päälaelta ja tehdä sen korkuinen kuin langasta tulee.




Sytomyssy samaan tapaan kuin tuo edellinenkin
Lanka Puro Batik, 50 g
Silmukoita 100, puikot 3.5 mm ja 4 mm


Minä muuten tykkään useista PuroBatikin väreistä, erityisesti väristä n:o 856. Lanka raidoittuukin mukavasti, kun siinä on eri pituisia väriosuuksia, joista osa suht' pitkiäkin.





7 kommenttia:

  1. Nätti on myssy ja menis nurinpäinkin mutta minä tykkään kumminkin tästä enemmän näin oikienpäin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Seijasisko, tätä myssyä en päätellyt niin hyvin kuin tuota edellistä, kun tähän tuli yksi langan liitoskohta ja laiskuus yläätti. ;)

      Poista
  2. Nätti on myssy, niin kauniin värinen.
    Osallistu kastehelmi kakkuvadin arvontaan mun blogissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sinne Aurinkoujalle, minäpä poikkean. :)

      Poista
    2. Kiitos sinne Aurinkoujalle, minäpä poikkean. :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! Se saa minut iloiseksi.