Tervetuloa Lankapirttiin!

Oli kiva, kun poikkesit pirttiini. Toivottavasti viihdyt täällä ja tulet toistekin.
Suurin osa kuvistani suurenee klikkaamalla niitä.

tiistai 30. kesäkuuta 2009

Kesätouhua ja -menoa

Touhua ja menoa tuntuu nyt riittävän niin paljon, ettei ehdi blogiaan päivittämään eikä visiiteille toisten blogeihin. Sunnuntai-iltana palattiin pohjoisen matkalta ja heti maanantaina tuli kesälomallaan olevia sukulaisia vierailulle. Maanantaipäivä meni kotosalla vieraita kestitessä ja tänään käytiin heidän kanssaan Hailuodossa. Myöhään iltapäivällä vieraamme sitten suuntasivat autonsa keulan kohti kotiaan.

Tässä kuvakollaasissa muutama muisto matkaltamme, joka suuntautui Porttipahtaan ja Saariselälle. Tapasimme Porttipahdassa ryhmän vanhoja ystäviämme, joiden kanssa tavataan muutamien vuosien välein eri puolilla Suomea. Täällä kävimme ensin pienellä Porttipahdan altaalla veneristeilyllä, jonka yhteydessä keittelimme nokipannukahvit eräässä saaressa. Kuvat ovat tältä risteilyltä. Sen jälkeen ajelimme autoletkana Saariselälle ja majoituimme erääseen majaan, jossa vietimme mukavaa iltaa seurustelun, saunomisen ja syömisen merkeissä. Sunnuntaina sitten useimmat meistä lähtivät paluumatkalle kukin koteihinsa, osa jäi vielä Saariselän upeisiin maisemiin. Sää oli kaunis ja lämmin, mutta sunnuntaiaamuna satoi vettä ja mittari näytti +8 astetta. Voi siis sanoa, että matkamme oli hyvin ajoitettu sään suhteen ja muutenkin oikein onnistunut.

Matkakäsityönä tein sukkia, kuten olin suunnitellut. Aikaahan minulla oli mukavasti tikutella autossa, kun ajettavaa oli 500 km suuntaansa ja mies istui ratissa koko ajan.

Täysin valmiiksi sain nämä siniset miesten sukat. Lanka on 7 veljestä, kolmea eri sinisen sävyä ja malli on tavallinen perussukka omaan tapaani. Jämälankoja näihin tuhosin ja niitä kului yhteensä 130 g, puikoilla 3.5 kudoin, silmukoita 60 ja koko lienee 44-45. Nämä on tarkoitus lähettää Heikki Hurstille käytettäväksi hyvätekeväisyyteen. Pirjo-Riitan haastamana tähän ryhdyin, lisätietoja täältä.

Tämän verran ehdin matkan aikana kaiken kaikkiaan kutoa. Keskeneräiset harmaankirjavat sukat ovat myös 7veikan jämälangoista ja valmistunevat lähipäivinä.

Tämän verran jäi tuota tumminta sinistä lankaa, kun olin kutonut sillä molempiin sukkiin kolme raitaa. Voi siis sanoa, että aika sopivasti!
Ihana kesäsää on jatkunut. Vaikka sunnuntaiaamu Saariselällä olikin aika koleaa, pääsimme lämpöön ja aurinkoon jo ennen Rovaniemeä. Ja täällä kotonakin olemme saaneet siitä nauttia. Toivon niitä vielä riittävän, mutta nyt taidan lähteä valmistautumaan unten maille.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

1. Mukava reissu teilläkin! Minä taas en neulonut omalla reissullamme menomatkalla ollenkaan (vaikka mies meilläkin nuo pitkät matkat ajaa) mutta kotimatkalla sitten jo sorruin:)

2. Kiva pohjoisen reissu teillä ja hyviä kuvia. Meillä mies ei edes suostu lähteen pitkälle matkalle, jos mina en myös aja. Yleensä ajetaan puokkiin joka sadan kilometrin jälkeen vaihdetaan kuskia . Toisaalta oon todennu että se on hyvä että säilyy "ajotuntuma" pitkillä matkoila

3. Mukava reissu ollut ja mikään ei voita nokipannukahvia! POhjoisen ilmoja ja kuvia olen tarkkaan seuraillut. Toiseksi nuorin on käsivarressa vaeltamassa partiolippukunnan kanssa. Toivottavasti reissu on sujunut hyvin. Perinteisesti partio/vartioretkillä ei lapsilla ole puhelinta, vain johtajilla,eli jos mitään ei kuulu, kaikki hyvin.
    Minäkin pikkuhiljaa täällä alan palata käsityöntekijöiden kaarttiin.

4. Teillä on ollut mukava reissu! Meillä mies myös yleensä ajaa pitkät matkat; välillä, kun hän haluaa lepoaikaa, minä ajan.

5. Kiitos samoin, mukavaa loppuviikkoa sinullekin. Tauolla tässä ja kohta taas hommat jatkuu.

6. Hei!
    Porttipahdan kuvista tuli mieleeni monen monta vuotta sitten tekemämme troolausreissu yöaikaan!
    Mahtava allasjärvi; eikös vain!
    Reissussa on aina kivaa,mutta aina on myös mukavaa palata kotiin;-D

7. Kivan kuuloinen reissu ja mukavat reissuneuleet! :) On tämä kesä melkoista tohinaa meilläkin, täälläkin on pakkaamispuuhat menossa ja meinaa stressiä pukata. ;) Mutta yleensä se laukeaa siinä vaiheessa, kun päästään junaan. :)

8. Aina kotiolot kyläilyt voittaa. :)

Kivaahan teillä kuulostaa olleen. :)

Kivan väriset sukat olet tikutellut!

9. Rentouttava reissu varmaan,mutta kyllä mä jo kaipasin sua linjoille,joten tervetuloa takaisin! Komeat sukatkin ovat valmistuneet. Minäkin aion joskus Hurstin projektiin tehdä,mutta ensin täytyi vielä jokunen Etiopian nuttu saada aikaiseksi. Voi ,voi kun ei käsitöiden kanssakaan tiedä mihin hyppäis,kun kaikkee mielii tehdä!

10. Eila: Mukava oli meidänkin reissumme! ;)

Seijasisko: Kyllä minäkin ajan pitkiä matkoja, jos on tarpeen, mutta yleensä mies ajaa. Hän ei koe sitä rasitteena. :)

Mammutti: Toivotaan, että partiolaisten vaellus on sujunut hyvin! Tietääkseni yleensä sujuvat hyvin, sukulaislasten kaikki retket ainakin ovat menneet hyvin. :)

MarjutJ: Samoin minä ajan, jos on tarpeen. :)

Kati: :)

Marleena: Kyllä Porttipahta on tosiaan iso allas: tunti mentiin hyvää vauhtia eikä vielä päästy järven toiseen päähän, ei kai lähellekään. ;)

Mari: Mukavaa matkaa teillekin! :)

Tupuna: Niinhän se sanoo vanha sanonta: kylässä hyvä, kotona paras! :)

Intsu: Kiva kuulla, että kaipasit! Matka oli mukava, mutta kotona on hyvä. Toiset sukat Hurstille valmistuvat piakkoin. :)

Kiitos kommentistasi! Se saa minut iloiseksi.