Tervetuloa Lankapirttiin!

Oli kiva, kun poikkesit pirttiini. Toivottavasti viihdyt täällä ja tulet toistekin.
Suurin osa kuvistani suurenee klikkaamalla niitä.

keskiviikko 21. syyskuuta 2011

Miljoona, miljoona ruusua...

Muistuipa mieleeni laulu, joka menee jotenkin otsikon mukaisesti "miljoona, miljoona ruusua...".  Enempää sanoja siitä en muistakaan, mutta joskus olisiko pari vuosikymmentä sitten sen lauloi levylle muistaakseni Veera Telenius -niminen nainen.  Taisi olla jopa aikansa hitti tai ainakin kovasti suosittu esitys.

Nämä kuvan hehkeät kolme ruusua toivat tuon muiston mieleeni.  


 Ruusut sain Eevamummolta, joka oli muistanut minua tällä herttaisella tunnustuksella. Kiitos sinulle Eevamummo!

Ja kuten kai kaikki täällä Blogistaniassa tietävät, näihin tunnustuksiin liittyy jotain muutakin kuin saamisen iloa.  Usein vastaanottaja joutuu kertomaan itsestään jotain ja jatkamaan tunnustustuksen jakamista. Niin nytkin minun pitää kertoa viisi asiaa itsestäni ja jakaa tämä viidelle blogille.  

1. Lempiruoka: Varsinaista lempiruokaa en osaa nimetä. Karppina minä syön paljon lihaa ja kalaa lisukkeena sopiva määrä vihanneksia. Jos juuri nyt valitsisin syötävää, söisin mielelläni vaikkapa itse valmistamani pihvin hirvenlihasta paistettujen vihannesten kera.

2. Lempimakeiseni: Karamelleja en syö, mutta joskus otan kahvin kanssa palan tummaa suklaata.

3. Lempiluettavani:  Tämäkin on semmoinen kysymys, johon minun on vaikea vastata. Minä luen aika paljon ja monenlaista kirjallisuutta: romaaneja, dekkareita, tietokirjallisuutta minua kiinnostavista asioista, runoja...  Viimeksi lukemani romaani oli Enni Mustosen tänä syksynä ilmestynyt Jääleinikki. Romaanin aihe (suomalainen sairaanhoitaja menee 1960-luvulla työhön Saksaan lähelle Sveitsin rajaa ja tietenkin rakastuu siellä sveitsiläiseen) oli minulle sikäli läheinen, että hyvän ystäväni elämä kulki aikoinaan pitkälti "samoja latuja". Syystalvella tulee vuosi, kun tämä ystäväni menehtyi syöpään.

4. Mieluisin tapa tehdä käsitöitä:  Yleensä aina istun omassa nojatuolissani, jonka olen joskus aikoinaan hankkinut itselleni juuri käsitöiden tekoa varten.  Silloiset käsityöni olivat tosin kirjontatöitä, mutta hyvin siinä sujuu kutominen ja virkkaaminenkin, jotka ovat nykyään lemppareitani käsityön saralla.  

Kuva on vanha ja monet teistä lukijoistani ovat varmaan nähneet sen jo.  Siinä istumme Seijasiskon kanssa ahkeroimassa sytomyssyjä, minä omassa tuolissani. Kuva on otettu keväältä 2010 TV-kuvausten aikana.


5. Lempielokuva:  Tähän on kyllä vastattava, ettei sellaista ole.  En edes muista, milloin olen käynyt elokuvissa enkä televisiostakaan niitä yleensä katso.  Ai jaa, lasketaanko Taivaan tulet elokuvaksi?  Jos lasketaan, niin sitä seurasin ja siitä pidin, joten sen voisin nimetä tähän.  


Sitten tunnuksen eteen päin jatkaminen. Minä en nyt nimeä ketään tämän tunnustuksen saajaksi, kun niitä ihania blogeja on niin monia, että on vaikea valita.  Mutta jokainen, joka tietää minun seuraavan blogiaan ja haluaa tämän, niin napatkoon mukaansa, sillä minähän seuraan vain ihania blogeja. 

5 kommenttia:

  1. - Olet kyllä ruususi ansainnut, en ihmettele yhtään. Enempi ihmettelisin, jos et olisi niitä saanut.
    -t-

    VastaaPoista
  2. Ihana tuo kuva. Niinhän siinä olet kuin kuningatar valtaistuimellaan :)

    VastaaPoista
  3. Tulipa kuvasta muistot mieleen. Kyllä meillä on tuossa jännittävät hetket.:)

    VastaaPoista
  4. Sude: Kiitos hymyä herättävvistä sanoistasi! :)

    Seijasisko: Joo mielenkiintoisia aikoja ne olivat! :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Se saa minut iloiseksi.