Tervetuloa Lankapirttiin!

Oli kiva, kun poikkesit pirttiini. Toivottavasti viihdyt täällä ja tulet toistekin.
Suurin osa kuvistani suurenee klikkaamalla niitä.

tiistai 6. tammikuuta 2009

Heijastintupsu

Käsitöitä ei ole valmistunut vieläkään, mutta viimeistelytöitä on kahteen myssyyn tehty ja kolmas on puikoilla. Tänään olen pyöritellyt pari heijastintupsua niihin myssyihin. Tuli mieleen kokeilla, miten heijastinnauha toimisi tupsussa.


Tässä tupsu on kuvattuna meidän pimiössä (=sauna) ja kyllähän nuo heijastinlangat erottuvat ainakin tässä ihan hyvin. Miten mahtanee näkyä ulkona tositilanteessa, se on vielä testaamatta.



Vihdoin saan alettua tunnustamaan jotain itsestäni. Lettu haastoi minut nimittäin tähän jo monta päivää sitten ja jostakin syystä olen vain siirtänyt ja siirtänyt tätä, mutta nyt tartun härkää sarvista. Tässäpä haaste kokonaisuudessaan:
1. Link to the person who tagged you.
2. Post the rules on your blog.
3. Write six random things about yourself.
4. Tag six people at the end of your post and link to them.
5. Let each person know they've been tagged and leave a comment on their blog.
6. Let the tagger know when your entry is up.


Ja tämän kerron itsestäni tällä kertaa:

1. Olen melkoinen kotikissa, viihdyn ehkä liiankin hyvin kotona. Voi mennä varsinkin näin talvisin useampi päivä, etten käy edes pihalla, jos mies on kotona viemässä roskat ja hakemassa postin. Toisaalta ei minusta ole mitenkään vastenmielistä käydä esimerkiksi vierailulla, mutta kovin harvoin tulee lähdettyä.

2. Saunominen on minusta ihanaa ja rentouttavaa. Saunommekin vähintään joka toinen päivä. Minä makaan lauteilla ja nostelen jalkojani ja käsiäni kattoa kohden. Joskus tulee mieleen, että olen kuin vauva kellimässä äidin kohdussa. Ehkä saunominen onkin paluuta syntymää edeltäneeseen aikaan.

3. Aamurituaaleja minulla on ja ne on tärkeitä. Olen sellainen hitaasti käynnistyvä tyyppi ja haluan tehdä aamujutut rauhallisesti. Jos olen lähdössä jonnekin aamulla, minun pitää nousta hyvissä ajoin, että ehdin tehdä kaikki jutut. Ja niitä ovat ensin aamupala rauhassa. Sitten lehden luku sängyssä sekin rauhassa. Sitten kahvit ja sen jälkeen tietsikalle, vielä yöpuvussa. Vasta sitten sen jälkeen pesulle ja pukemaan ja monesti onkin aamupäivä niin pitkällä, että saa ruveta laittamaan lounasta.

4. Minua ei nykyään kovin innosta sisustaminen, vaikka nuorempana tykkäsinkin siitä. Jotenkin se vain on ruvennut tuntumaan yhdentekevältä asialta. Ihailen kyllä toisten koteja, joissa on nähty vaivaa sisutamisessa.

5. Olen intohimoinen paritanssin harrastaja, vai pitäisikö sanoa, että olen ollut. Viime aikoina on tanssiminen jäänyt vähemmälle. Ja tämä on mieheni ja minun yhteinen intohimo. Aiemmin tanssimme vähintään kerran viikossa, mutta viime vuonna vain 10-15 kertaa kaiken kaikkiaan. Mutta uskon, että vielä palaamme entiseen tahtiin.

6. Iltarituaalinani on lukeminen. Minä haluan lukea jotain kirjaa nukkumaan mennessäni tai ratkon ristikoita, jos ei ole sopivaa kirjaa. Viimeksi luin Jan Guilloun Pohjoinen valtakunta ja nyt on menossa Laila Hirvisaaren Vuoksen helmi.

No siinähän ne kuusi sattumanvaraista asiaa minusta tulikin, vaikka ensin tuntui vaikealta keksiä jotain kirjoitettavaa. Sitten se vaikeampi asia, haasteen lähettäminen eteen päin kuudelle. Haastan seuraavat sattumanvaraisesti valitut henkilöt enkä nyt jaksa ruveta tarkistamaan, ovatko he kenties jo saaneet tämän haasteen:

Pappi puikoissa

Marleena

Navettakissa

Annikainen

Seijasisko

Anu

Toivottavasti innostutte vastaamaan näihin, leikkimielellähän se tapahtuu.

HOX! Joko olet osallistunut arpajaisiin! Katso eilinen postaus!


12 kommenttia:

  1. HAHAA! Haaste vastaanotettu ja hautumassa. Tosi hyvä idea tuo heijastintupsu! Mullakin on jossain vähän heijastinnauhaa, jota en ole mihinkään osannut käyttää. Täytyykin testata ideasi ja tehdä vaihteeksi tupsupipu! =)

    VastaaPoista
  2. Jee, ensimmäinen haasteeni :D Pitääpä vastailla, kunhan keksin jotain kerrottavaa ;D

    VastaaPoista
  3. Kiva heijastintupsukka...Kiitos haasteesta, mutta en ota vastaan haasteita enkä palkintoja."Väsyin" niihin joskus niin että sivuillanikin on nappi "Ei meemejä".

    VastaaPoista
  4. Hyvä idea tuo tupsuheijastin.

    VastaaPoista
  5. :) Kerrassaan loistava idea tuo heijastintupsu. PItääkinjoskus kokeilla. :)

    VastaaPoista
  6. Kiitos haasteesta. Pitääpä siis tuumiskella kuka ja mikä minä olen, että osaa sitten kirjoitella :)

    Hauska ja hyvä idea tuo heijastintupsu.

    VastaaPoista
  7. Hyvin näyttää tupsu heijastavan...kiva keksintö. :)

    VastaaPoista
  8. Hyvän näköinen tuo tupsu. Ehkä sen varaan ei voi kokonaan jättäytyä pimeällä tiellä, mutta piristävä lisä se on.
    Sinulle on vastattu minun blogissa ompeluasioissa.

    VastaaPoista
  9. Matleena: ei mitään haittaa..kyllä ymmärrän, ettei noita kaikkia sivupalkin juttuja kukaan aina huomaa eikä muista!Mukavaa pakkaspäivää sinne Kempeleessen.

    VastaaPoista
  10. Navettakissa, Anu ja Annikainen: Kiva, kun otitte haasteen vastaan, niin opin tuntemaan teitä taas hiukan lisää. ;)

    Seijasisko: Ymmärrän! ;)

    Ja kaikille kiitos heijastintupsun kehuista! ;)

    VastaaPoista
  11. Heip! Blogissani on nyt vastaus haasteeseen :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Se saa minut iloiseksi.