Tervetuloa Lankapirttiin!

Oli kiva, kun poikkesit pirttiini. Toivottavasti viihdyt täällä ja tulet toistekin.
Suurin osa kuvistani suurenee klikkaamalla niitä.

maanantai 16. helmikuuta 2009

Huivinteko takeltelee

Nyt jotenkin takeltelee kutominen. En ymmärrä, mistä moinen johtuu johtuu. Kevätyllärihuivin 5-vihjekin on ollut printattuna julkaisustaan saakka, mutta ei ole neule käsiini päässyt. No yhdet tavissukat kokoa 37 tummanruskeasta 7veikasta on sentään valmistunut, mutta niitä en viitsi edes kuvata ja esitellä tämän enempää täällä. Navettakissan Twister-pipon ohjetta vasurille rupesin oikeakätisenä kokeilemaan, mutta luovuin kesken yrityksestä. Lankana minulla oli Novitan Karuselli, jota tein sukkapuikoilla, kun ei ollut sopivaa pyöröä. Ja kun silmukat tippuivat vähän väliä liian lyhyiltä puikoilta eikä jälkikään miellyttänyt silmää, niinpä luovutin 15 cm tehtyäni ja purin tekeleen. Neulomisesta vasurin ohjeella sanoisin, että sujui se mutta jotenkin tahmeasti. Periaatteessa samanlaisella ohjeella olen tehnyt aiemminkin myssyn, tosin ohuemmasta langasta. Siinä silmukoiden palmikointi tapahtui vain eri suuntaan ja oli huomattabasti sujuvampaa. Ja kavennuksiahan minä en nyt ehtinyt kokeilla, mutta luettuani ohjeen, luulen että ei siinä varmaan ylipääsemättömiä hankaluuksia olisi tullut. Mutta tämän kokemuksen perusteella voin ehkä hiukan kuvitella, miltä vasurin tuntuu kutoa oikeakätisen tekemän ohjeen mukaan.

Mutta uusi yritys samalla langalla: uudet silmukat ja neulos 2 o, 3 n. Nyt silmukat pysyivät puikoilla vaikka niitä oli yksi enempikin kuin edellisessä yrityksessä.

Myssy on tikuteltu valmiiksi, mutta en vielä katkaissut lankaa. Itselle tätä ajattelin, mutta sovituksessa huomasin, että pitäisi olla minulle pari kerrosta matalampi. Nyt tämä siis odottaa päätöstäni, pidänkö itsellä vai annako jolle kulle toiselle. Väri on kyllä mieleinen ja sopii minulle hyvin, mutta tulisiko pidettyä tämänmallista pipoa. Langan muuten sain Joulumuorin yllätyspaketissa Kirsiltä. Kiitos Kirsi vieläkin langasta!


Seuraavaksi puikoilleni hyppäsi siililapaset, kun en osannut päättää pipon lopullista kohtaloa. Siis ei vieläkään se huivi. Siililapasia olen suunnitellut tekeväni jo Lapaskuusta asti, kun silloin en ehtinyt. Nyt on ensimmäinen peukaloa vaille ja toisen resoriosa on tikutettu. Tuota huivin kiertämistäni minä ihmettelen, mistä johtuneekaan. Ihan mukavalta se on tuntunut ja haluan sen kyllä tehdä loppuun ja teenkin, mutta miksi minä en tartu toimeen. Kummallinen minä!

Näihin aatoksiin lopetan tällä kertaa ja toivottelen kaikille oikein hyvää alkanutta viikkoa! Ja hyvää lomaa lomalaisille!

8 kommenttia:

  1. Heippa!

    Toivon, että huivinteko innostuksesi palaa. :)

    Olisin antanut sinulle toimittajan roolin, mutta mietin , että haluatko, kun olet jo leikkinyt toimittajaa. Ollessani väärässä voit Resorista hakea kuvan ja leikkiä. :)

    VastaaPoista
  2. Ihanan väristä lankaa! Ostin joskus itsekin Karuselliä, mutta oliskohan käynyt niin onnekkaasti, että sitä olisi mulla myös punaisena.. Houkuttais kyllä tollasta tikutella!

    Ja kiitos sympatioista meitä vasureita kohtaan. :)

    VastaaPoista
  3. Sopivan pipon tekeminen on suorastaan taidetta joskus, jännätä saapi yleensä että tuliko nyt liian suuri vai liian pieni...vaikka kuinka olisi sovitellut.

    VastaaPoista
  4. Mukavaa alkanutta viikkoa sinullekin :)

    VastaaPoista
  5. Minä olen täällä ihan samoissa fiiliksissä. Aloitin huivin teon sijaan eilen perussukat, uusi sini-turkoosi Nalle color kutsui enemmän. Onneksi kukaan ei määrää, missä tahdissa valmistuu mitäkin :)

    VastaaPoista
  6. Tupuna: Huivinteko jatkunut ja intokin löytynyt! ;)

    Navettakissa: Minäkin tykkään tuosta väristä. :)

    Eila: Niin on! Nyt on ympärys sopiva, joten on helppo korjata, kun vain lyhentää. :)

    Tiina: Kiitos! ;)

    Kangaskasa: Ai sinullakin sama tilanne. On se kyllä kumma, kun joskus joku työ jumittuu, vaikka ei mitään syytä ole olemassa. Mutta kyllä me se huivi vielä tahdään! ;)

    VastaaPoista
  7. Samaa oireyhtymää huivin suhteen täällä meilläkin. Ensin en saanut neulotuksi. Ja tänään sitten vuorotellen olen neulonut ja purkanut, kun on ollut kiire neuloa tuo vitosvihje. Lisäksi mun huivin neulontainnostusta syö epäilys tuleeko minun huivista kittana eli liian pieni. Ihanan väristä tuo punainen Karuselli-lanka;-). Hauskaa alkanutta viikkoa sinulle!.

    VastaaPoista
  8. Villa Lankala: Ai sitä "virusta" on siis liikkeellä! ;D Mutta kyllä me selätetään se ja saadaan huivi valmiiksi! ;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Se saa minut iloiseksi.