Tervetuloa Lankapirttiin!

Oli kiva, kun poikkesit pirttiini. Toivottavasti viihdyt täällä ja tulet toistekin.
Suurin osa kuvistani suurenee klikkaamalla niitä.

sunnuntai 18. tammikuuta 2015

Myssyjä



Nyt, kun kämmekkäät on tehty, olen siirtynyt myssyosastolle.  Pari on jo valmiina ja kova into tehdä lisääkin. Ja aivan uusiakin malleja olen ajatellut kokeilla. Saa nähdä, miten niiden uusien kanssa käy, joudunko palaamaan vanhoihin tuttuihin malleihin, kuten kävi jo yhden yrityksen kanssa. Kokeilin nimittäin yhtä uutta virkkaustapaa sytomyssyyn, mutta se meni purkuun.

Sytomyssyjä on siis tarkoitus väsätä ystävänpäivänä OYS:aan vietäväksi. Jos asia on sinulle outo, niin kurkkapa tänne.  Sytomyssyhän on lahja syöpähoitojen takia hiuksensa menettäneelle.




Tutuksi tuullut Elli-myssy onnistui taas ilman ongelmia
Lanka Puro Batik, jonka menekki oli 55 g tähän n.60-senttiseen päähän sopivaan myssyyn
Puikot 3.5 mm:n pyörö ja sillä silmukoita 42 (ensimmäiseen käännökseen 28), toistoja 5 
Ellin ohjehan on omani ja se löytyy täältä

Minä tykkään Puro Batikista, vaikka se on raitalanka ja akryylia. Kovin innostunut en ole yleensä raitalangoista, mutta tässä on monia kivoja värejä eikä raidoitus ole rauhatonta, kun väriliu'ut ovat riittävän pitkiä. Olenkin toivonut, että Novita värjäisi Nallea ja 7veikkaakin samaan tapaan.





Myssy itselle mallilla, joka on oma kehitelmä tämäkin
Langat tumman ruskea Svarta Fåret Ulrika (100% villa) ja kirjava Adriafilin Knitcol (100% merinovilla), joiden menekki yhteensä 60 g
Silmukoita 88, joita tikutin 4 mm:n puikoilla

Tällä mallillalahan tein vuosi pari sitten useita myssyjä, kaksi itsellekin. Olen vaan pannut liian hyvään talteen toisen niistä, sen mieluisimman värisen, enkä löydä sitä mistään. Nyt tein siis uuden, mutta värit eivät ole niin mieluiset kuin kadonneen myssyn. Nämä langat olivat lankavarastossani, mihin tarkoitukseen lienen ne hankkinutkaan, mutta nyt ne päätyivät tähän. Ulrikaa jäi vain pieni keränen, mutta Knitcolia on toista kerää.

Tämä myssymalli on minusta hyvä ainakin minun päähäni ja onpa sitä muutkin käyttäjät kehuneet. Tällainen korkeussuunnassa joustava myssy on oikein passeli minulle pitkien hiusten takia. Hiukseni kun ovat joskus letillä ja joskus päälaen päällä nutturalla, niin myssy mukautuu kivasti kumpaankin kampaukseeni.




6 kommenttia:

  1. Kipeen olkapään takia, mä oon nyt ahkeroinut ompelemalla myssyjä. Aika pal nopeempaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Amalia, totta, ompelemalla saa paljon nopeammin valmista aikaan. Varsinkin, jos on saumuri käytössä. :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! Se saa minut iloiseksi.